Teollisuusliitto lahjoitti liittokokouksessaan käytetyt tietokoneet oppilaitoksille

Teollisuusliitto lahjoitti kevään 2023 liittokokouksessa liittokokousedustajien käytössä olleet 440 tietokonetta viidelle ammatilliselle oppilaitokselle. Ammattioppilaitokset ovat Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keuda, Koulutuskeskus Salpaus, Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria, Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ja Turun ammatti-instituutti (TAI).

− Koemme tärkeäksi, että Suomessa arvostetaan ammattiin opiskelua ja ammattilaisten tekemää työtä sekä ymmärretään niiden merkitys suomalaisen hyvinvointivaltion rakentamisessa. Haluamme tukea ammattiin opiskelevia ja yhdeksi keinoksi valitsimme tietokoneiden lahjoittamisen oppilaitosten ja opiskelijoiden käyttöön, vastaava järjestöasiantuntija Pekka Juusola sanoo.

− Olemme kiitollisia Keudalle lahjoitetuista tietokoneista. Ne tulevat edistämään digitalisaation mahdollisuuksien laajentamisen entistä useammalle opiskelijalle. Pystymme hyödyntämään lahjoituskoneita monipuolisesti koulutuksissamme sekä opiskelijoiden oppimisen tukena, Keudan rehtori Anna Mari Leinonen iloitsee.

− Tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka voimme toimia yhdessä edistäen kestävää kehitystä ja mahdollistaa opiskelijoille parempia oppimisympäristöjä. Otamme lahjoituksen vastaan suurella kiitollisuudella ja arvostamme Teollisuusliiton aktiivisuutta ja osallisuutta opiskelijoiden osaamispäämäärän saavuttamisessa, toteaa Tredun koulutusjohtaja Ari Mäkitalo.

− Arvostamme suuresti Teollisuusliiton tukea ammatilliselle koulutukselle. Lahjoituksena saamille tietokoneilla pystymme vahvistamaan oppimisympäristöjämme ja uudet laitteet antavat mahdollisuuksia myös opetuksen kehittämiseen esimerkiksi tekoälyä hyödyntäen, kertoo Turun ammatti-instituutin koulutuspäällikkö Timo Östman.

− Tietokoneiden lahjoitus mahdollistaa opiskelijoiden osaamisen laajentamisen ja käyttöympäristöjen laajemman hyödyntämisen erilaisissa teknisissä sovelluksissa esimerkiksi tekniikan aloilla, jossa erilaiset digitaaliset toimintatavat ovat lisääntyneet voimakkaasti, kertoo Salpauksen opetusalajohtaja Risto Salmela.

− Olemme hyvin kiitollisia tästä lahjoituksesta. Koneet menevät todelliseen tarpeeseen. Toivomme, että niiden avulla voidaan parantaa opiskelijoidemme oppimismahdollisuuksia, sanoo kuntayhtymän johtaja, Riverian rehtori Esa Karvinen.

Lisätietojen antajat

• Rehtori Anna Mari Leinonen, Keuda, puh. 040 174 4523, [email protected]
  • Koulutusjohtaja Ari Mäkitalo, Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, puh. 050 441 8813, [email protected]
  • Koulutuspäällikkö Timo Östman, Turun ammatti-instituutti TAI, puh. 040 594 0988, [email protected]