Teollisuusliiton valtuusto kokoontuu torstaina Helsinkiin

Teollisuusliiton valtuusto pitää kaksipäiväisen kokouksensa tämän viikon torstaina ja perjantaina Helsinki Congress Paasitornissa Hakaniemessä. Heti ensimmäisenä kokouspäivänä käydään keskustelua ajankohtaisesta tilanteesta. Näin valtuusto pääsee keskustelemaan työmarkkinasyksystä ja edessä olevista työtaistelutoimista. Teollisuusliitto julisti sunnuntaina lakon kymmenelle sopimusalalle ja valikoiduille toimipaikoille, koska työehtosopimusneuvotteluissa ei olla päästy eteenpäin.

Omat puheenvuoronsa valtuustossa pitävät Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto, 1. varapuheenjohtaja Turja Lehtonen sekä vierailevana puhujana SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta. Teollisuusliiton tutkimuspäällikkö Anu-Hanna Anttila puolestaan esittelee valtuustolle uusimman toimialakatsauksen.

Syysvaltuusto käsittelee ja päättää myös seuraavista asioista: Teollisuusliiton 2. varapuheenjohtajan nimeäminen sekä 3. varapuheenjohtajan tehtävän täyttämättä jättäminen, liiton jäsenmaksu, kannatusjäsenmaksu, budjetti ja toimintasuunnitelma vuodelle 2020 sekä ammattiosastojen valtuustolle tekemät aloitteet.