Mekaanisen metsäteollisuuden, puusepänteollisuuden ja biotuoteteollisuuden työriidoissa ei sovintoa

Teollisuusliiton ja Metsäteollisuuden välisessä, mekaanista metsäteollisuutta koskevassa sovittelussa ei saavutettu tiistaina 18.2. ratkaisua. Sovittelu on toistaiseksi päättynyt, eikä uutta tapaamista ole sovittu.

Myös puusepänteollisuutta ja biotuoteteollisuutta koskevien työriitojen sovittelu Teollisuusliiton ja Metsäteollisuuden välillä aloitettiin tänään valtakunnansovittelijan luona. Näilläkään aloilla ratkaisua ei saavutettu, ja sovittelu on toistaiseksi päättynyt. Uutta tapaamista ei ole sovittu myöskään puusepänteollisuuteen tai biotuoteteollisuuteen.

Neuvotteluosapuolet käsittelevät tilannetta seuraavaksi tahoillaan.

Lakko ja tukilakko jatkuvat mekaanisen metsäteollisuuden valikoiduilla lakkotoimipaikoilla. Ylityökielto jatkuu koko sopimusalalla. Myös puusepänteollisuuden ja biotuoteteollisuuden lakonuhka ja ylityökielto ovat edelleen voimassa.

Lisätietoja: varapuheenjohtaja Turja Lehtonen, 040 053 5616