Lähde ehdolle kuntavaaleihin – liitto tukee ehdokkaita

Kevään kuntavaalit siirtyivät huhtikuulta kesäkuulle ja samalla myös ehdokasasetteluaikaa jatkettiin 4.5. saakka. Monissa kunnissa puolueiden ehdokaslistoilla on edelleen tilaa. Teollisuusliitto kannustaa jäseniään asettumaan ehdolle.

Liiton tuki ehdokkaille

Liitto tukee kuntavaaleissa ehdolla olevia ammattiosastojen jäseniä kahdellasadalla eurolla. Vaalitukea maksetaan toteutuneista kuluista kuitteja vastaan. Kaikki kulut haetaan yhdellä kerralla yhdellä lomakkeella, ei siis osissa. Voit ladata lomakkeen tästä linkistä.

Vaalitukeen oikeuttavia kuluja ovat painatukseen, mainoksiin, kyniin, kahvituksiin yms. liittyvät kulut. Alkoholitarjoiluja ei hyväksytä vaalikuluiksi.

Täytetty lomake kuittiliitteineen palautetaan kunkin ehdokkaan oman alueen aluetoimistoon.

Vaalitukihakemusten ja tositteiden viimeinen toimituspäivä on 31.8.2021.

Liitto julkaisee ehdokastiedot

Teollisuusliitto julkaisee verkkosivuillaan kaikkien niiden teollisuusliittolaisten kuntavaaliehdokkaiden ehdokastiedot, jotka ovat ne liittoon ilmoittaneet. Tiedot voi ilmoittaa perjantaista 14.5. alkaen.

Lue aiheesta tarkemmin täältä.