Autoalalle ja kaivosalalle neuvottelutulos

Teollisuusliitto ja Autoalan keskusliitto AKL ovat saavuttaneet neuvottelutuloksen autoalan kaupan ja korjaamotoiminnan työehtosopimuksesta. Sopimuksen piirissä on yli 20 000 työntekijää.

Samassa yhteydessä Teollisuusliiton hallitus käsittelee myös aiemmin teknologiateollisuuden työehtosopimusneuvotteluissa 4.1.2022 saavutetun neuvottelutuloksen. Tämän sopimuksen piirissä työskentelee noin 90 000 työntekijää.

Myös kaivosalalle on saavutettu neuvottelutulos uudeksi työehtosopimukseksi. Teollisuusliiton hallitus käsittelee neuvottelutulokset huomenna perjantaina 7.1.2022.

Työntekijöitä molemmilla sopimusaloilla edustaa Teollisuusliitto. Kaivosalalla työnantajia edustaa Teknologiateollisuuden työnantajat. Autoalan kaupassa ja korjaamotoiminnassa työnantajia edustaa Autoalan Keskusliitto.

Teollisuusliiton hallituksen käsittelyssä on yhteensä n. 110 000 työntekijän työehtoja koskevat neuvottelutulokset.