Uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia mekaaniseen metsäteollisuuteen

Mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle on syntynyt uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia.

Sopimuksia on solmittu Teollisuusliiton ja Ammattiliitto Pron sekä JPJ-Wood Oy:n, Adolf Lahti Yxpila Ab Oy:n, MCM Timber Oy:n, Kinnaskoski Oy:n ja Södra Wood Oy:n kesken. Edellä olevan luettelon neljän ensimmäisen yrityksen kanssa solmitut työehtosopimukset ovat voimassa 1.1.2022–31.12.2024. Södra Wood Oy:n kanssa solmittu työehtosopimus on voimassa 1.1.2022–31.12.2023.

Sovittelun kautta edenneen Teollisuusliiton ja Ammattiliitto Pron sekä Formica IKI Oy:n kesken solmitun yrityskohtaisen työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.1.2022–31.12.2025.

Työehtosopimukset takaavat työrauhan. Ne vastaavat työehdoiltaan mekaanisen metsäteollisuuden aikaisempaa työehtosopimusta ja ovat käynnissä olevalla sopimuskierroksella teollisuuteen muodostuneen palkankorotuslinjan mukaisia.