Uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia mekaaniseen metsäteollisuuteen

Mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle on syntynyt tukku uusia yrityskohtaisia työehtosopimuksia.

Uudet työehtosopimukset ovat voimassa seuraavissa yrityksissä ajanjaksolla 1.1.2022–31.12.2024: Jukajan Ristikko, Scanpole Oy, JT Timbertrucks Oy, Kouvolan Saha Oy, Multian Saha Oy, Westas Group Oy, Westas Raunio oy ja Westas Pihlava Oy.

Kuormauspalvelu Paunonen Oy:n uusi yrityskohtainen työehtosopimus on voimassa 21.2.2022–31.12.2024.

Kaikki edellä mainitut yrityskohtaiset työehtosopimukset koskevat työntekijöitä ja toimihenkilöitä. Työntekijöitä sopimuksissa edustaa Teollisuusliitto. Toimihenkilöitä sopimuksissa edustaa Ammattiliitto Pro.

Oy Botnia Mill Service Ab:n työehtosopimuksen ehdot määräytyvät 3.2.2022 allekirjoitetun Metsä Fibre Oy:n ja Teollisuusliiton välisen mekaanisen metsäteollisuuden työntekijöitä koskevan työehtosopimuksen mukaisesti. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.

Kaikki sopimukset vastaavat työehdoiltaan mekaanisen metsäteollisuuden aikaisempaa työehtosopimusta ja ovat käynnissä olevalla sopimuskierroksella teollisuuteen muodostuneen palkankorotuslinjan mukaisia.