Mekaaniseen metsäteollisuuteen kolme uutta yrityskohtaista sopimusta

Mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle on syntynyt kolme uutta yrityskohtaista työehtosopimusta. Sopimukset solmittiin Teollisuusliiton ja Ammattiliitto Pron sekä Viitala Forest Oy:n, Parmaco Production Oy:n ja Sivuhonka Oy:n välille.

• Viitala Forest Oy:n kanssa solmitun työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.1.2022–31.12.2024.
  • Parmaco Production Oy:n työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.3.2022–31.12.2024.
  • Sivuhonka Oy:n työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.4.2022–31.12.2024.

Työehtosopimukset koskevat kaikissa yrityksissä työntekijöitä ja toimihenkilöitä ja takaavat työrauhan. Ne vastaavat työehdoiltaan mekaanisen metsäteollisuuden aikaisempaa työehtosopimusta ja ovat käynnissä olevalla sopimuskierroksella teollisuuteen muodostuneen palkankorotuslinjan mukaisia.