Teollisuusliiton työtaistelutoimet Sievi Element Oy:ssa laajenevat edelleen – Liitto laajentaa saartoa

Teollisuusliiton työtaistelutoimet Sievi Element Oy:ssa laajenevat edelleen. Laajenemisen taustalla vaikuttaa työnantajan painostustoimet ja pelottelu lakon murtamiseksi. Työnantajan toiminta on tullut Teollisuusliiton tietoon liiton jäsenille suunnatun kyselyn kautta.

Teollisuusliitto on julistanut 1.7. alkaen toistaiseksi voimassa olevia saartotoimia Sievi Element Oy:n lakkotoimien tukemiseksi.

Käsittelysaarto koskee Sievi Element Oy:n tuotteita ja sille toimitettavia materiaaleja seuraaviin yrityksiin:

• Versowood Oy,
  • Versowood Group ja
  • Pölkky Oy.

Teollisuusliitto toimii yhteistyössä AKT:n ja Rakennusliiton kanssa saarron toimeenpanemiseksi. Liitto valmistautuu myös ryhtymään oikeudellisiin toimenpiteisiin työnantajan laittomien toimien lopettamiseksi tehtaalla. Teollisuusliiton lakko Sievi Element Oy:ssa alkoi 13.6. ja jatkuu 24.7.2022 asti. Teollisuusliitto julisti saartotoimia jo juhannuksen alla 23.6.

Kaikki saarron alaiset toimipaikat löydät täältä.