Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – ulosmarsseja Uudellamaalla

Teollisuusliitto jatkaa lyhytkestoisia tunnin ulosmarsseja torstaina 5. lokakuuta 10 työpaikalla Uudenmaan vaalipiirin alueella.

Ulosmarssit ovat Teollisuusliiton jäsenten vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Ulosmarssikohteet ovat Fincoil LU-VE Oy Vantaa, K. Hartwall Oy Ab, Loval Oy, Mansner Oy Hienomekaniikka, Mitsubishi Logisnext Europe Oy Järvenpää, Sew Industrial Gears Oy Karkkila, Steris Europe Inc. Suomen sivuliike, Teknos Oy Rajamäki, Vaisala Oyj ja Viessmann Refrigeration – Systems Oy Porvoo.

Ulosmarssit eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa ulosmarsseissa neljän päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot ulosmarsseihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072. Järjestämisvastaava Mika Häkkinen (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 652 8722.