Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – vuorokauden mittaisia lakkoja Savo-Karjalassa

Teollisuusliitto jatkaa vuorokauden mittaisia lakkoja 13 työpaikalla Savo-Karjalan vaalipiirin alueella torstaina 9.11.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Lakkoihin osallistuvat toimipaikat ovat Exel Composites – Joensuun tehdas (Kivara), Fiskars Finland – Sorsakosken astiatehdas, Genelec – Iisalmi, Hanza Levyprofiili – Joensuu, Högfors GST – Leppävirta, Iisalmen Sahat – Ipowood, Jeld-Wen Suomi – Kuopio, Junttan – Kuopio, Medisize – Ensolantien yksikkö, Medisize – Lammintien yksikkö, SP Stainless – Toivala, Sumitomo SHI FW Energia – Varkaus sekä Suomivalimo – Iisalmi.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot lakkoihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

• Varapuheenjohtaja Turja Lehtonen (haastattelut), puhelin 0400 535 616.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.