Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – vuorokauden mittaisia lakkoja Uudellamaalla

Teollisuusliitto jatkaa vuorokauden mittaisia lakkoja 10 toimipaikalla Uudenmaan vaalipiirin alueella keskiviikkona 22.11.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Lakkoihin osallistuvat toimipaikat ovat Comforta – Mäntsälä, Fiskars Finland – Billnäs, Martela – Nummela, SBA Interior – Karjaa, Stig Wahlström – Vantaa, Teknos – Rajamäki, Tibnor – Hyvinkää, Tibnor – Järvenpää, Valmet Flow Control – Vantaa sekä Valmet Technologies – Järvenpää.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot lakkoihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

Teollisuusliitto tiedottaa uusista lakoista huomenna lauantaina 18. marraskuuta.

• Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.