Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – vuorokauden mittaisia lakkoja Varsinais-Suomessa

Teollisuusliitto jatkaa vuorokauden mittaisia lakkoja 10 työpaikalla Varsinais-Suomen vaalipiirin alueella keskiviikkona 8.11.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Lakkoihin osallistuvat toimipaikat ovat Cargotec Finland – HIAB Suomi Raisio, Cargotec Finland – Multilift Raisio, Carrus Delta – Lieto, Kaukora – Raisio, Kaukora – Turku, Lindström – Turku, Paattimaakarit – Raisio, Pilkington Automotive Finland – Laitila, Ursuit – Turku sekä Wipro Infrastructure – Engineering Salo.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot lakkoihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

Teollisuusliitto tiedottaa uusista lakoista huomenna lauantaina 4. marraskuuta.

• Varapuheenjohtaja Turja Lehtonen (haastattelut), puhelin 0400 535 616.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.