Teollisuusliitto on julistanut poliittisen lakon 461 työpaikalle – lakkojen piirissä 40 000 työntekijää

Teollisuusliitto on julistanut lakon 461 toimipaikalle eri puolilla Suomea. Lakon piirissä on noin 40 000 työntekijää. Lakon piirissä ovat kaikki torstaina 14.12. kello 00.00 ja kello 23.59 välisenä aikana alkavat vuorolistan mukaiset työvuorot.

Tarkemmat tiedot lakonalaisista toimipaikoista löydät tästä linkistä.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Uutista on päivitetty 13.12.2023.

• Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.