Käytännön ohjeita #Äänityöttömälle-mielenilmaukseen osallistuville Teollisuusliiton jäsenille

Missä ja milloin mielenilmaus järjestetään?

#Äänityöttömälle-mielenilmauksen paikkana on aivan Helsingin keskustassa sijaitseva Senaatintori. Tori on noin kymmenen minuutin kävelymatkan päässä Helsingin rautatieasemalta.

Mielenilmaus alkaa perjantaina 2. helmikuuta kello 11 ja kestää enimmillään 1,5 tuntia. Senaatintorilla on tarjolla kasvishernekeittoa ja kahvia.

Teollisuusliiton järjestöauto

Teollisuusliiton järjestöauto päivystää Helsingin tuomiokirkon edustalla koko mielenilmauksen ajan. Järjestöauton luona sijaitsevassa ”julistebaarissa” on mahdollista valmistaa oma mielenosoituskyltti. Lisäksi autolla on jaossa kangastarroja sekä makeisia. Kaikkea materiaalia on rajattu määrä.

Millaiset ovat mielenilmauksen pelisäännöt?

Mielenilmaus on kaikille avoin. Kokoonnumme Senaatintorille pitämään ääntä työttömien puolesta – tehdään se hyvässä yhteishengessä!

Mielenilmauksessa on ehdoton nollatoleranssi väkivallalle ja rasismille. Tilaisuus ei ole puoluepoliittinen, eikä paikalle toivota minkään puolueiden tunnuksia. Tilaisuuden järjestävät SAK ja sen jäsenliitot.

Miten saavun Senaatintorille?

Tilausajobusseille on varattu parkkitilaa Kauppatorilta ja tarvittaessa Katajanokalta. Poliisit ohjaavat liikennettä Kauppatorilla. Molemmat parkkipaikat ovat kävelymatkan päässä Senaatintorilta.

Suurin osa pääkaupunkiseudun julkisesta liikenteestä on pysähdyksissä perjantaina. SAK Järjestelee parhaillaan vaihtoehtoisia kuljetuksia Senaatintorille eri puolilta pääkaupunkiseutua. Tarkista päivitetty tieto SAK:n tapahtumasivuilta.

Lisätietoja SAK:n verkkosivuilta.