Työkaari kantaa -hankkeelle jatkorahoitus EU:lta

Teollisuusliitto, kaksi muuta ammattiliittoa ja Teknologiateollisuus ovat saaneet 450 000 euron EU-rahoituksen Työkaari kantaa -hankkeen jatkolle. Hankkeen kokonaisbudjetti on 600 000. Elokuun alusta käyntiin pyörähtävä yhteistyöhanke on saanut nimekseen Työkaari kantaa – tuottavaa työhyvinvointia.

Teollisuusliitto, Ammattiliitto Pro, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ja Teknologiateollisuus tavoittelevat hankkeella työhyvinvoinnin kohentamista, työurien pidentymistä ja tuottavuuden nousua. Kohteena ovat erityisesti pienet ja keskisuuret yritykset. Hanke kestää vuoden 2020 loppuun.

Tutkimustieto osoittaa, että teknologiateollisuuden yrityksissä tarvitaan parannusta erityisesti osallistumismahdollisuuksissa, uusien ideoiden kokeilemisessa ja työjärjestelyissä.

Rahoituksen saanut hanke on erillinen kokonaisuus, mutta teemallisesti jatkoa aikaisempaan Työkaari kantaa -hankkeeseen, joka päättyy lokakuun lopussa.

Edellisestä hankkeesta saadut opit ja kokemukset hyödynnetään uudessa hankkeessa täysimääräisesti. Hankkeeseen osallistuminen on yrityksille maksutonta. Tulokset ja kokemukset jaetaan laajasti niin teknologiateollisuuden kuin muidenkin toimialojen organisaatioille.

Työkaari kantaa -hankkeen kotisivuille pääset tästä.