Kemianteollisuuden työturvallisuudessa myönteistä kehitystä

Teollisuusliitto on mukana kemianteollisuuden Responsible Care -vastuullisuusohjelmassa, joka tukee kestävää kehitystä. Suomessa ohjelma on ohjannut alan kehitystyötä jo 26 vuotta.

RC-ohjelman vuoden 2017 tulokset kertovat positiivisesta kehityksestä erityisesti työturvallisuudessa. Ensimmäistä kertaa päästiin viiteen työtapaturmaan miljoonaa työtuntia kohden. Monissa kemianteollisuuden yrityksissä ei sattunut yhtään poissaoloon johtanutta työtapaturmaa. Myös resurssitehokkuus kehittyi myönteisesti.

Kemianteollisuus on sitoutunut työtapaturmien jatkuvaan vähentämiseen ja tavoitteena on nolla tapaturmaa.

RC-ohjelman seurannassa ja kehittämisessä ovat mukana myös Ammattiliitto Pro ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN. Ohjelman toteutusta koordinoi Kemianteollisuus ry.

Lue lisää vuoden 2017 tuloksista Kemianteollisuus ry:n sivuilta.