SAK: Sipilän uusi esitys aiempaa parempi

SAK:n mukaan liittojen kampanjointi ja työtaistelutoimet ovat tuottaneet tulosta, koska Sipilän hallitus on perääntynyt alkuperäisistä työntekijöitä eriarvoistavista esityksistään.

Viime viikolla hallitus muutti aiempaa esitystään, jossa pienten alle 10 (alun perin hallitus esitti alle 20) hengen yrityksissä henkilöstä johtuva irtisanominen olisi ollut aiempaa helpompaa. Muutetussa esityksessä ei ole enää henkilöstömäärää vaan yrityksen koko otetaan huomioon irtisanomisperusteen kokonaisarvioinnissa, kuten nykyisinkin on oikeuskäytännössä tehty.

SAK kuitenkin muistuttaa, että esityksen perustelutekstejä ei vielä ole tehty. Hallituksen uusi esitys kuitenkin sisältää asioita, joita SAK on ajanut. Keskusjärjestön hallitus vaati viime viikolla, että lain perustelujen tekstit täytyy valmistella kolmikantaisesti.

Lue SAK:n sivuilta, mitä hyvää uudesta esityksestä löytyy.

Teollisuusliiton hallitus kokoontuu käsittelemään työmarkkinatilannetta huomenna tiistaina.