Murikan kursseilta kv-osaamista

Kansainvälisistä asioista kiinnostuneille on tarjolla Murikka-opistossa ammattiosaston kv-toiminnan kurssi sekä EWC-peruskurssi. Ne pidetään syksyllä 2019, mutta merkintä kannattaa tehdä kalenteriin jo nyt. Kurssit ovat avoimia kaikille jäsenille, osallistumisen edellytyksenä ei siis ole kv-vastaavan tehtävä ammattiosastossa tai EWC-edustajana toimiminen omalla työpaikalla.

Lisäksi liiton kansainvälinen yksikkö järjestää ammattiosastoille tarpeen mukaan koulutusta kv-asioista.

EWC-peruskurssi 28.–29.10., Murikka-opisto

EWC on lyhenne sanoista European Works Council, eli eurooppalainen yritysneuvosto. EWC-peruskurssilla tutustutaan siihen, mitä on EWC-toiminta. Neuvosto pitää perustaa, jos konsernilla on yli tuhat työntekijää EU-alueella ja lisäksi vähintään 150 työntekijää kahdessa EU- tai Eta-maassa.

Kurssilla käsitellään muun muassa sitä, miten EWC perustetaan ja kuinka valitaan edustajat yritysneuvostoon.

Ammattiosaston kansainvälinen toiminta 11.–13.11., Murikka-opisto

Kurssilla käsitellään liiton ja kansainvälisen ay-liikkeen ajankohtaisia teemoja, pohditaan kansainvälistymisen haasteita työelämässä ja yritysten toimintatapoja. Lisäksi selvitetään, millaisia osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia ammattiosastoille ja jäsenille on tarjolla.

Kurssilla käsitellään ammattiosaston kv-vastaavan roolia, toimintamahdollisuuksia sekä kansainvälisten verkostojen kehittämistä. Lisäksi perehdytään kansainväliseen ammattiyhdistys- ja työehtotoimintaan.

Kansainvälisen yksikön järjestämä koulutus ammattiosastoille

Kysy lisää liiton kv-yksiköstä.