Kom ihåg att meddela om valet av arbetarskyddsfullmäktige!

Arbetarskyddsvalet är i gång och pågår fram till slutet av året. Kom ihåg att göra en anmälan om valet av arbetarskyddsfullmäktige. Det kan du göra genom att fylla i den här blanketten.

Vi rekommenderar också, att ni skickar in uppgifterna om valet av arbetarskyddsfullmäktige till byråsekreteraren på Industrifackets regionkontor. Under pågående poststrejk rekommenderar vi att uppgifterna skickas via e-post, så att man snabbare kommer åt att uppdatera uppgifterna. Det här möjliggör att de valda genast i början av året får en inbjudan till utbildning.

Det här gäller även personer som på höstmötet blivit valda till förtroendeuppdrag i fackavdelningarna. Anmälan ska göras till regionkontoren senast 15.12. Anmälningsblanketten hittar du här.

OBS! Dokument som innehåller personuppgifter kan det löna sig att skicka in som skyddad e-post eller krypterad anslutning. Anvisningar för att skydda e-postmeddelanden hittar du här.