Telmo sujuvoittaa kursseille hakemista

Ilmoittautuminen Murikan kursseille muuttuu sähköiseksi. Kursseille voi marraskuusta alkaen ilmoittautua uuden järjestelmän, Telmon kautta.

Eija Laakso Murikka-opistolta on ollut mukana vetämässä Telmon käyttöönottoa. Koulutussuunnittelun ja opetustyön lisäksi Laaksolla on aikaisempaa kokemusta järjestelmäkehityksestä. Hän on ollut mukana kehittämässä liiton aikaisempia kurssihallinnon tietojärjestelmiä ja siksi myös kurssi-ilmoittautumisen sähköistäminen on ollut mieluisa projekti.

– Tämä on todella hyvä parannus. Järjestelmä on tätä päivää ja on mahtavaa saada tämä jäsenille käyttöön. Telmo helpottaa ja yksinkertaistaa kursseille hakemista.

Telmon valmistelu aloitettiin syksyllä 2019 ja loppukeväästä 2020 järjestelmää päästiin ensimmäistä kertaa testaamaan käytännössä.

– Järjestelmää testattiin toukokuussa koekäyttäjien avulla. Käyttäjiä oli liiton eri sopimusaloilta ja heiltä saatiin hyviä huomioita, joiden avulla järjestelmää parannettiin, Laakso kertoo.

Lue Tekijä-lehden jutusta lisää koekäyttäjien kokemuksista.

Koulutustarjonta ja -historia samassa paikassa

Kursseille hakeminen on tähän asti ollut monivaiheista ja vienyt siksi aikaa. Hakulomake on pitänyt tulostaa ja allekirjoittaa, toimittaa esimiehellä hyväksyttäväksi ja tämän jälkeen vielä skannata ja lähettää liittoon.

Telmo yksinkertaistaa prosessin. Jatkossa kurssille voi hakea verkossa ja esimies saa hakemuksen sähköpostiinsa hyväksyttäväksi.

Telmossa näkee ajantasaisesti, missä vaiheessa oma hakemus on ja onko se jo hyväksytty. Omat kurssisuoritukset tulevat Telmoon näkyville ja kurssitodistuksen opistokursseista voi tulostaa suoraan sieltä.

– Viemme myös tiedot jäsenten aikaisemmista kurssisuorituksista Telmoon. Jatkossa jäsen voi selata kurssihistoriaansa Telmon kautta, Laakso kertoo.

Kun tutustut Telmoon, muista nämä!

• Kirjaudu Telmoon osoitteessa http://teollisuusliitto.etapahtuma.fi/
  • Kirjautuminen tapahtuu syöttämällä oma sukunimi, syntymäaika (pp.kk.vvvv) ja jäsennumero. Jäsennumeron löydät esimerkiksi mobiilijäsenkortistasi.
  • Telmo palvelee testausvaiheessa vain suomeksi. Kursseille voi edelleen ilmoittautua myös vanhalla tavalla.

Kysymykset ja palaute

• Jos Telmon käytöstä herää kysymyksiä, voit olla yhteydessä koulutusyksikköön [email protected].
  • Palautetta voit antaa Telmon Omapalvelusta löytyvän palautelinkin kautta. Kaikki palaute auttaa järjestelmän kehittämisessä!

Murikassa huolehditaan varotoimista

Koronavirus on vaikeuttanut koulutusten järjestämistä. Kursseja on jouduttu siirtämään ja perumaan, mutta myös monia kursseja on pystytty pitämään. Laakso toivoo, että kurssitarjonta pystytään pitämään avoinna. Opisto seuraa viranomaisten suosituksia ja päätöksiä.

– Tällä hetkellä maksimiosallistujamäärä on 16 opiskelijaa. Murikka-opistolla on kiinnitetty paljon huomiota turvallisuuteen ja hygieniaan, esimerkiksi ruokailut on porrastettu. Tervetuloa opiskelemaan!

Lue Murikan varotoimista lisää täältä.