Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – vuorokauden mittaisia lakkoja Helsingissä

Teollisuusliitto jatkaa vuorokauden mittaisia lakkoja 6 toimipaikalla Helsingin vaalipiirin alueella keskiviikkona 29.11.

Lakot ovat vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat pitkälti kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Lakkoihin osallistuvat toimipaikat ovat Kalevala Koru – Helsinki, Marimekko – Herttoniemi, Planmeca – Herttoniemi, Sartorius Biohit Liquid Handling – Helsinki, Teknos – Pitäjänmäki ja Temet International – Herttoniemi.

Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa vuorokauden pituisissa lakoissa mahdollisuuksien mukaan vähintään 4 päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot lakkoihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

• Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.