Mekaanisen metsäteollisuuden ylityökielto koskee myös entisen Metalliliiton vastaavalla sopimuksella työskenteleviä

Teollisuusliiton julistama ylityökielto mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle koskee myös niitä työntekijöitä, jotka ovat entisen Metalliliiton mekaanisen metsäteollisuuden korjaamoalan sopimuksen piirissä.

Mekaanisen metsäteollisuuden sopimusta noudattavissa yrityksissä ylityökiellon piirissä eivät ole ne työntekijät, jotka tekevät kyseisissä yrityksissä ulkoistettuja huolto- ja kunnossapitotöitä Teknologiateollisuuden sopimuksella. Teknologiateollisuuden sopimuksella työskentelevät työntekijät eivät kuitenkaan tee ylityökiellon alaisia töitä.

Teollisuusliitto on katkaissut mekaanista metsäteollisuutta koskevat työehtosopimusneuvottelut Metsäteollisuus ry:n kanssa. Liitto on julistanut ylityökiellon mekaanisen metsäteollisuuden sopimusalalle. Ylityökielto alkoi perjantaina 22.12. kello 06.00. Kielto on voimassa toistaiseksi.