EU:n tietosuoja-asetus GDPR astui voimaan – näin se koskettaa sinua

Euroopan unionin tietosuoja-asetus GDPR on astunut voimaan 25.5. Asetus koskettaa myös jokaista Teollisuusliiton ja Teollisuuden työttömyyskassan jäsentä, sillä se vahvistaa jokaisen henkilön tietosuojaa ja antaa mahdollisuuden tarkistaa, mitä tietoja eri rekistereihin tallennetaan.

Sinulla on jäsenenä oikeus tarkastaa omat tietosi sekä vaatia epätarkan ja virheellisen tiedon oikaisua tai tietojen täydentämistä tai vaatia henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tai niiden poistamista.

On erittäin tärkeää, että tarkistat ja tarvittaessa päivität tietosi jäsenrekisteriin. Voit tehdä sen eAsioinnin kautta.

Liiton rekisterien sisältämiä tietoja käsitellään ja säilytetään ehdottoman luottamuksellisina.

Lisätietoja Teollisuusliiton tietosuojakäytännöistä ja tietosuojavastaavan yhteystiedot löydät täältä.