Osoita tukesi 3.10. lakossa oleville jäsenille

Osa Teollisuusliiton työpaikoista on lakossa keskiviikkona 3.10. Erikseen päätetyillä työpaikoilla ovat lakossa kaikki vuorolistan mukaiset työvuorot. Katso lakonalaiset toimipaikat tästä.

Liiton facebook-sivulla julkaistaan valokuvia työpaikoilta. Tue lakossa olevia jäseniä ja käy tykkäämässä liiton Facebook-sivusta.

Miksi lakko?

Sipilän hallituksen valmistelema lakiuudistus irtisanomissuojan heikentämiseksi asettaa työntekijät ja pienet työpaikat eriarvoiseen asemaan. Ei ole mitään takeita siitä, että irtisanomissuojan heikennys ei leviäisi myös suurempiin yrityksiin.

Emme hyväksy kenenkään irtisanomissuojan heikentämistä. Vaadimme maan hallitusta luopumaan mielivaltaa työpaikoilla lisäävän lain valmistelusta välittömästi.

Työntekijöiden yhdenvertaisuus ei ole neuvottelukysymys.

Lakko on laillinen toimenpide, jolla puolustamme jokaisen työntekijän irtisanomissuojaa.

Teollisuusliiton aiemmin julistama ylityökielto on edelleen toistaiseksi voimassa.

SAK:n liittojen päättäjät kokoontuvat perjantaina 5. lokakuuta yhteiskokoukseen keskustelemaan tilanteesta. Teollisuusliiton hallituksella on perjantaina ylimääräinen kokous, jossa päätetään mahdollisista jatkotoimista.