Hallituksen valinta ammattiosaston syyskokouksessa

Ammattiosastojen syyskokoukset pidetään loka–marraskuussa. Syyskokouksessa valitaan ammattiosaston hallitus seuraavalle vuodelle tai kaksivuotiskaudelle, jos ammattiosasto on niin päättänyt.

Jos siis syyskokouksessa 2017 on valittu hallitus kahdeksi vuodeksi, tänä syksynä henkilövalintoja ei tarvitse erikseen tarvitse tehdä ja sama hallitus voi jatkaa vuoden 2019 syksyyn saakka.

Ammattiosaston hallituksen vähimmäiskoko on puheenjohtaja, neljä varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä. Varajäsenet voivat olla joko yleisvarajäseniä tai henkilökohtaisia varajäseniä. Puheenjohtajallekin täytyy valita varajäsen, mutta hän ei toimi varapuheenjohtajana, vaan hallitus valitsee itselleen varapuheenjohtajan järjestäytymiskokouksessa. Järjestäytymiskokouksessa valitaan myös sihteeri sekä muut tarvittavat toimihenkilöt. Varapuheenjohtajan ja sihteerin on oltava hallituksen varsinaisia jäseniä.

Hallituksen enimmäiskoko on puheenjohtaja, 20 varsinaista jäsentä ja 21 varajäsentä.

Ammattiosastojen tulee toimittaa syyskokouksen valinnoista toimihenkilöilmoitus omaan aluetoimistoon 15.12.2018 mennessä. Toimihenkilöilmoitus on toimitettava aluetoimistoon, vaikka henkilövaihdoksia ei tapahtuisikaan.

Henkilövalinnoista ilmoitetaan tällä lomakkeella.

Lisätietoa: järjestöasiantuntija/tietosuojavastaava Ville-Petteri Risberg, [email protected], puh. 020 774 1142