Koulutus on mahtava jäsenetu – oletko käynyt uusitussa Murikassa?

Liitto järjestää maksutonta koulutusta kaikille työmarkkinoiden käytettävissä oleville jäsenille. Opintovapaalaki taas tarjoaa kaikille mahdollisuuden saada työstä vapaata ja osallistua koulutukseen. Valtaosa Teollisuusliiton kursseista järjestetään omalla Murikka-opistolla Tampereen Teiskossa. Kurssien aikana liitto tarjoaa täysihoidon ja korvaa matkakulut sekä ansionmenetystä.

Mistä löytyy tietoa kursseista?

Murikan kurssit on koottu liiton opinto-oppaaseen. Kaikille jäsenille suunnatut kurssit löytyvät oppaan kappaleista 6, 7 ja 9. Tutustu oppaaseen verkossa.

Opas saattaa jo löytyä painettuna työpaikkasi taukotilasta tai ilmoitustaululta. Jos ei, voit tilata sen työpaikalle tästä.

Miten kurssille haetaan?

Kun löydät sopivan kurssin, sovi opintovapaasta työnantajan kanssa. Sen jälkeen täytä kurssihakemus. Pyydä hakemukseen myös työnantajan merkintä sovitusta opintovapaasta. Hakemuksesta löydät myös palautusohjeet.

Ennen kurssia saat vahvistuskirjeen, jossa on kaikki tarvittavat tiedot ja yhteystiedot lisäkyselyitä varten.

Mikä on kurssituki?

Jos käyt töissä ja sinulle koituu ansionmenetystä kurssille osallistumisen vuoksi, olet oikeutettu liiton kurssitukeen. Veroton tuki koostuu kurssipäivärahasta, joka on 39,98 euroa / päivä, ja stipendistä, joka on 36 euroa / päivä.

Lisäksi matkakulut korvataan edullisimman matkustustavan mukaan. Matkustusohjeet löytyvät täältä.

Miten Murikassa majoitutaan?

Murikassa majoitut mukavasti vasta uusituissa yhden tai kahden hengen huoneissa. Opetustilat ovat modernit ja viihtyisät. Myös herkulliset ateriat kuuluvat samaan pakettiin.

Vapaa-aikana on tarjolla monipuoliset harrastusmahdollisuudet, halusitpa sitten liikkua, saunoa tai katsella tv:tä oman huoneen rauhassa tai yhteisissä tiloissa.

Tutustu tarjontaan ja lähde kurssille. Koulutus koukuttaa!