Koulutus on mahtava jäsenetu – tervetuloa Murikkaan!

Liitto järjestää maksutonta koulutusta kaikille työmarkkinoiden käytettävissä oleville jäsenille. Opintovapaalaki taas tarjoaa kaikille mahdollisuuden saada työstä vapaata ja osallistua koulutukseen. Valtaosa Teollisuusliiton kursseista järjestetään omalla Murikka-opistolla Tampereen Teiskossa. Kurssien aikana liitto tarjoaa täysihoidon ja korvaa matkakulut sekä ansionmenetystä.

Mistä löytyy tietoa kursseista?

Murikan kurssit on koottu kurssikalenteriin ja opinto-oppaaseen. Löydät ne liiton verkkosivuilta. Tutustu oppaaseen ja valitse kiinnostavat kurssit!

Miten kurssille haetaan?

Kun löydät sopivan kurssin, sovi opintovapaasta työnantajan kanssa. Sen jälkeen täytä kurssihakemus. Pyydä hakemukseen myös työnantajan merkintä sovitusta opintovapaasta. Hakemuksesta löydät myös palautusohjeet.

Ennen kurssia saat vahvistuskirjeen, jossa on kaikki tarvittavat tiedot kurssista ja matkustamisesta sekä yhteystiedot lisäkyselyitä varten.

Mikä on kurssituki?

Jos käyt töissä ja sinulle syntyy ansionmenetystä kurssille osallistumisen vuoksi, olet oikeutettu liiton kurssitukeen. Veroton tuki koostuu kurssipäivärahasta, joka on 41,05 euroa / päivä, ja stipendistä, joka on 36,98 euroa / päivä.

Lisäksi matkakulut korvataan edullisimman matkustustavan mukaan. Matkustusohjeet löytyvät täältä.

Miten Murikassa majoitutaan?

Murikassa majoitut mukavasti vasta uusituissa yhden tai kahden hengen huoneissa. Myös herkulliset ateriat kuuluvat samaan pakettiin. Vapaa-aikana on tarjolla monipuoliset harrastusmahdollisuudet, halusitpa sitten liikkua, saunoa tai katsella tv:tä oman huoneen rauhassa tai yhteisissä tiloissa.

Vuodesta 2020 lähtien Murikan modernit opetus- ja majoitustilat ovat entistä ahkerammassa käytössä. Opisto toimii myös Suomen Elintarviketyöläisten Liiton sekä Paperiliiton jäsenten koulutuspaikkana.

Tutustu tarjontaan ja lähde kurssille. Koulutus koukuttaa!