Mekaanisen metsäteollisuuden sovittelua jatketaan ensi maanantaina

Kemian kolmelle alalle saatiin keskiviikkona neuvottelutulos valtakunnansovittelijan johdolla. Myös mekaanisen metsäteollisuuden työriitaa yritettiin sovitella samaan aikaan, mutta tuloksetta.

Teollisuusliitto ja Metsäteollisuus ry tapaavat seuraavan kerran maanantaina 10.2. kello 9. Mekaanisen metsäteollisuuden toimipaikoilla ovat edelleen käynnissä lakko, tukilakko ja ylityökielto.

Mekaanisen metsäteollisuuden neuvottelut eivät ole syksystä juuri edenneet, koska työnantajapuoli on tiukasti pitänyt kiinni rajuista heikennysesityksistään.

Sama ilmiö on näkynyt Paperiliiton ja Metsäteollisuuden neuvottelupöydässä. Paperiliitto jatkaa sovitteluaan tänään. Myös paperiteollisuudessa on käynnissä työtaistelu.

Teollisuusliiton hallitus kokoontuu tänään iltapäivällä kello 17 päättämään kemian kolmelle alalle syntyneestä neuvottelutuloksesta.