Aluetoimistoissa siirrytään loppukesällä ajanvarausjärjestelmään

Liiton jäsenten henkilökohtainen jäsenpalvelu Teollisuusliiton 11 aluetoimistossa on ollut kevään ajan toistaiseksi tauolla koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi.

Aluetoimistojen ovet avataan jäsenpalveluille jälleen elokuun alusta alkaen rajoitetusti. Jäsenten henkilökohtainen, kasvokkain käytävä neuvonta ja asioiden hoitaminen aluetoimistoissa toteutetaan elokuusta alkaen ajanvarauksella.

Ajanvarausjärjestelmään siirtymisellä liitto haluaa edelleen suojella jäseniä ja liiton henkilöstöä koronavirustartunnoilta. Ajanvarausjärjestelmän avulla pystytään paremmin vähentämään yhtäaikaista asiointia aluetoimistoissa.

– Ajanvarausjärjestelmällä parannamme myös jäsenpalveluamme. Järjestelmän ansiosta voimme varmistaa, että juuri oikeat asiantuntijat ovat paikan päällä neuvomassa jäseniä, kertoo aluetoiminnan päällikkö Merja Rinne.

Toimistojen aukeamiseen valmistaudutaan myös hankkimalla toimistoille asianmukaisia suojavarusteita.

Tee ajanvaraus puhelimitse tai sähköpostilla

Elokuusta lähtien voit varata itsellesi henkilökohtaisen vierailuajan puhelimitse tai sähköpostilla suoraan aluetoimitsijalta tai toimistosihteeriltä.

Työttömyysturva-asioiden neuvonta ei toistaiseksi tule ajanvarausjärjestelmän piiriin. Kasvaneiden hakemusmäärien vuoksi Teollisuuden työttömyyskassan henkilöstö panostaa hakemusten käsittelyyn. Näin ollen henkilökohtainen palvelu työttömyysturva-asioissa on rajattu ajanvarausjärjestelmän ulkopuolelle.

Työttömät voivat edelleen tuoda työttömyyspäivärahan jatkohakemukset aluetoimistoon, mutta pyydämme jättämään hakemukset aluetoimiston postilaatikkoon. Jos tarvitset neuvontaa työttömyysturva-asioissa, ole suoraan yhteydessä työttömyyskassan puhelinpalveluun 020 690 455 (katso puhelinpalvelun aukioloajat täältä).

Kaikissa muissa jäsenyyteen, ammattiosaston toimintaan tai esimerkiksi työsuhdeasioihin liittyvissä asioissa voit elokuusta alkaen varata ajan aluetoimitsijoilta. Aluetoimistojen yhteystiedot löydät täältä.