Lentopalloliitto ja Teollisuusliitto yhteistyöhön

Lentopalloliitto ja Teollisuusliitto ovat tehneet kaksivuotisen laajan yhteistyösopimuksen, joka tuo Teollisuusliitolle runsaasti näkyvyyttä lentopallon tapahtumissa ja maajoukkuetoiminnassa. Poikien maajoukkueista tulee Teollisuusliiton nimikkojoukkueita.

Poikien maajoukkueiden uudeksi lempinimeksi tulee Murikat. Metallikielessä sana murikka tarkoittaa työstämätöntä metallikappaletta ja aihiota, josta syntyy osaavissa käsissä jalostettuja esineitä.

Teollisuusliitto tulee olemaan poikien maajoukkueiden pääkumppani. Myös valmennuskeskuksen poikajoukkueet pelaavat tulevallakin kaudella 1-sarjassa Murikat-nimellä.

Lentopalloliitto tarjoaa Teollisuusliitolle näkyvyyttä myös aikuisten maaotteluissa ja nuorten arvokisojen karsinta- ja finaaliturnausotteluissa sekä maajoukkueiden asuissa. Mestaruusliigassa ja Suomen Cupin lopputurnauksessa Teollisuusliitto on jatkossa hyvin näkyvilla ja on myös läsnä Power Cupissa.

Teollisuusliitto puolestaan tarjoaa lentopallolle näkyvyyttä omassa viestinnässään sen eri kanavissa. Kokoushotelli Murikanranta Tampereen Teiskossa tulee toimimaan erityisesti poikien, mutta myös tyttöjen maajoukkueiden leiripaikkana valmennuskeskuksen ohella. Se on myös Tampereella pelattavien tulevien EM-kisalohkon paikallinen kumppani.

Teollisuusliitto yhdessä Lentopalloliiton ja sen jäsenseurojen kanssa tulee rakentamaan erilaisia lentopallon ja beach volleyn harrastustapahtumia jäsenille eri puolilla Suomea.

– Luonnollisesti olemme innoissamme siitä, että pääsemme tekemän yhteistyötä Teollisuusliiton kanssa ja erityisen hienoa on se, että saamme poikien maajoukkueelle oman tukijan. Nuo nuoret urheilijat ovat kuitenkin se ryhmä, josta aikanaan nousee meidän tulevat miesten maajoukkueen tähtipelaajat. Uskon lisäksi, että tämän nyt solmittavan yhteistyön kautta saamme eri tavoin aktivoitua myös lisää suomalaisia meidän lajimme pariin, iloitsee Lentopalloliiton puheenjohtaja Pasi Sydänlammi.

Lentopalloliiton toimitusjohtaja Seppo Siika-aho, puh 050 325 3103
Teollisuusliiton talouspäällikkö Ulla Hopponen, puh. 040 572 9099