Liiton kokonaisjäsenmaksu pienenee ensi vuonna

Teollisuusliiton valtuuston syyskokouksessa 24.11. päätettiin vuoden 2021 jäsenmaksun suuruudesta. Liiton kokonaisjäsenmaksuksi vahvistettiin 1,33 prosenttia. Kokonaisjäsenmaksu koostuu liiton ja työttömyyskassan maksuista.

Liiton jäsenmaksu on yksi prosentti. Tästä 0,82 prosenttia on liiton osuutta ja 0,18 prosenttia ammattiosaston osuutta.

Teollisuuden työttömyyskassan jäsenmaksu laskee vuodesta 2020. Finanssivalvonta vahvisti työttömyyskassan jäsenmaksuksi ensi vuodelle 0,33 prosenttia.

Kokonaisuudessaan liiton jäsenmaksu ensi vuodelle on 1,33 prosenttia, kun se vuonna 2020 on ollut 1,35 prosenttia.

Liiton jäsenmaksu peritään kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta palkkatulosta ja siihen rinnastettavasta tulosta sekä työnantajan maksamasta sairausajan palkasta.

Itsensä työllistävät, kannatusjäsenet ja opiskelijat

Itsensä työllistäjien ja ammatin harjoittajien kuukausijäsenmaksuksi vahvistettiin syyskokouksessa 1 prosentti työttömyysturvalain mukaisesta vähimmäispalkasta lisättynä työttömyyskassan jäsenmaksulla.

Kannatusjäsenten jäsenmaksuksi vuodelle 2021 vahvistettiin yksi prosentti. Kannatusjäsenmaksua maksetaan Teollisuusliiton sopimusalalla tehdystä työstä saadusta ennakonpidätyksen alaisesta palkkatulosta sekä siihen rinnastettavasta tulosta.

Ammattiosastojen opiskelijajäseniltä ei peritä jäsenmaksua.

Suosittele jäsenyyttä myös työkaverillesi!

Liiton jäseneksi on helppo liittyä verkossa.