Teollisuusliiton opiskelijastipendiä haettiin jälleen ahkerasti

Teollisuusliitto jakaa opiskelijajäsenilleen kaksi kertaa vuodessa 500 euron arvoisia stipendejä. Syksyn hakukierroksella stipendihakemuksia tuli 507 kappaletta.

Teollisuusliitossa stipendihakua koordinoiva Tuomas Suihkonen on erittäin tyytyväinen hakemusmäärään.

– Määrä on mukavasti nousussa. Saimme taas parisataa hakemusta lisää kevään hakukierrokseen verrattuna. Teollisuusliiton stipendi tunnetaan oppilaitoksissa koko ajan paremmin, mikä on hieno juttu.

Suihkonen uskoo, että helpotettu hakuprosessi on heijastunut hakumääriin.

– Muutimme hakuprosessia hieman suoraviivaisemmaksi. Saimme erinomaisia stipendihakemuksia. Myös tulevaisuudessa kannattaa panostaa hyvään hakemukseen ja kertoa lisätietoja omasta aktiivisuudesta. Jos stipendi ei tällä kertaa osunut kohdalle niin keväällä voi hakea uudestaan, vinkkaa Suihkonen.

Stipendi myönnettiin 59 opiskelijalle

Tänä syksynä stipendi myönnettiin 59 liiton opiskelijajäsenelle.

Stipendien jakamisessa on huomioitu alueellisuus ja sektorikohtaisuus niin, että stipendejä myönnetään liiton eri aloilla ja eri puolella Suomea opiskeleville nuorille.

– Jatkamme tulevaisuudessakin vierailuja oppilaitoksissa ja kerromme nuorille myös stipendistä. Sitä voivat hakea kaikki liiton opiskelijajäsenet.

Suihkonen muistuttaa, että stipendillä halutaan kannustaa ja tukea aktiivisia nuoria. Omaa alaa on myös tärkeä arvostaa.

– Muistakaa olla ylpeitä omasta ammatista ja ammattitaidosta. Jo opiskelijana kannattaa ehdottomasti kuulua liittoon. Näin varmistetaan se, että aloille saadaan sovittua hyvät työehtosopimukset. Teollisuusliitto pitää jäsenistään huolta.

Lähde mukaan Teollisuusliiton nuorisotoimintaan

Keväällä 2021 suunnitelmissa on niin tuttuja kuin uusia nuorisotapahtumia. Suihkonen mainitsee tapahtumista muun muassa eri alueilla järjestettävät Teollisuus meeting -kurssit, Teollisuusliiton jäsenristeilyn ja sen etkot, Nuorisopäivät, Taitaja-kilpailut Oulussa sekä kolmen päivän kurssin Murikka-opistolla.

– Seuraamme tietysti koronavirustilanteen kehittymistä. Mietimme myös vaihtoehtoisia toteutustapoja, jos tapahtumia ei päästä järjestämään alkuperäisen suunnitelman mukaan. Toivottavasti nähdään mahdollisimman monen kanssa taas pian!

Stipendin saajat syksyllä 2020

Teollisuusliiton stipendiä voi seuraavan kerran hakea keväällä 2021.