Lähde kurssille Murikkaan – kaikilla on oikeus kouluttautua!

Opintovapaalaki takaa kaikille työssäkäyville kansalaisille oikeuden opiskella. Lain tavoitteena on parantaa työelämässä toimivan väestön koulutus- ja opiskelumahdollisuuksia opintovapaajärjestelyä hyväksi käyttäen.

Lain mukaan opintovapaan myöntämisperusteena oleva koulutus voi olla esimerkiksi ay-koulutusta, vaikkapa siis Teollisuusliiton tarjoamia kursseja Murikka-opistolla Tampereen Teiskossa. Tarjolla on esimerkiksi tietotekniikka-, viestintä-, työelämä- ja yhteiskunta-aiheisia kursseja, joille kuka tahansa liiton jäsen voi osallistua.

Mikä parasta, liiton tarjoamat kurssit ruokailuineen ja majoituksineen ovat jäsenille maksuttomia ja matkakustannuksetkin korvataan. Mikäli kurssin aikana syntyy ansionmenetystä, on mahdollista saada kurssipäivärahaa ja kurssistipendi. Lue lisää taloudellisesta tuesta täältä.

Jos sinusta tuntuu, että on aika kouluttautua, toimi näin:

• Tutustu Teollisuusliiton laajaan kurssitarjontaan Telmon kurssikalenterissa.
  • Kun löydät kiinnostavan kurssin, keskustele työnantajan kanssa osallistumisesta.
  • Hae kurssille Telmon kautta.
  • Odota varsinaista vahvistusta ja tarkempia ohjeita, jotka lähetetään sähköpostilla kaikille valituille hyvissä ajoin ennen kurssia.

Tervetuloa kursseille!