Teollisuusliiton ja UPM:n väliset työehtosopimukset noudattelevat metsäteollisuuteen muodostunutta linjaa

Teollisuusliiton hallitus on hyväksynyt neuvottelutuloksen UPM Plywoodin sekä UPM Timberin työehtosopimuksiksi. Hyväksyttyjen sopimusten palkankorotuksissa noudatetaan metsäteollisuuteen syksyn neuvottelukierroksen aikana muodostunutta linjaa. Työsuhteen ehdot vastaavat voimassa olevaa mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimusta.

Teollisuusliiton ja UPM:n väliset sopimusratkaisut ovat kolmivuotisia ja ne astuvat voimaan nykyisen mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksen päättyessä 1.1.2022 alkaen. Sopimusratkaisut ovat ostovoimaa vahvistavia.

UPM:n työehtosopimusten lisäksi Teollisuusliitto hyväksyi kaksi muuta yrityskohtaista työehtosopimusta metsäteollisuuteen. Sopimukset tehtiin Turun Rakennustuote Oy:n ja Kurikka Timber Oy:n kanssa. Myös näiden yrityskohtaisten työehtosopimusten osalta noudatetaan metsäteollisuuteen muodostunutta linjaa.

Lisätietoja:

Timo Nevaranta