Teollisuusliitto tukee aluevaaleissa ehdolla olevia jäseniään

Teollisuusliitto tukee 23.1.2022 järjestettävissä aluevaaleissa ehdokkaana olevien hallinnon ja liiton jäsenten sekä henkilöstön vaalikampanjoita taloudellisesti.  Liiton hallinnon jäsenille ja varajäsenille sekä liiton henkilöstölle osoitettava tuki on 1 000 euroa. Liiton jäsenille osoitettava tuki on 300 euroa. Aluevaalituki myönnetään toteutuneita kuluja vastaan.

Sote-uudistuksessa Suomeen perustetaan 21 hyvinvointialuetta. Hyvinvointialueen ylintä päätösvaltaa käyttää aluevaltuusto, jonka jäsenet ja varajäsenet valitaan aluevaaleilla. Aluevaltuuston toimikausi on neljä vuotta. Ensimmäiset aluevaalit järjestetään sunnuntaina 23.1.2022. Pienimmillä alueilla valitaan vähintään 59 valtuutettua ja suurimmilla vähintään 89 valtuutettua. Ensimmäisissä aluevaaleissa valitaan nämä vähimmäismäärät valtuutettuja.

Aluevaaleissa ehdolla olevat SAK:laisten ammattiliittojen jäsenet ja työntekijät voivat ilmoittautua aluevaaligalleriaan. Galleriaan voi osallistua ja sitä voi selata suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Ilmoittaudu mukaan: https://aluevaaligalleria.fi/