Paperiliitto ja UPM sopuun – myös Teollisuusliiton asettama saarto peruttu

Teollisuusliitto asetti helmikuun alussa UPM:n saartoon tukeakseen Paperiliiton työtaistelua yrityskohtaisen työehtosopimuksen saavuttamiseksi. Saarto koski niitä UPM:n liiketoimintoja, joissa sopimusneuvottelut olivat Paperiliiton kanssa kesken: UPM Communication Papers Oy; Jämsänkoski, Kaukas, Kymi ja Rauma, UPM Specialty Papers Oy; Jämsänkoski ja Tervasaari, UPM-Kymmene Oyj; Kaukas, Kymin Sellutehdas, Pietarsaari ja Rauma, UPM Raflatac ja UPM Lappeenrannan biojalostamo.

Paperiliiton ja UPM:n välinen työehtoriita on ratkennut ja samalla Paperiliiton työtaistelutoimenpiteet peruttu. Myös Teollisuusliiton tukitoimenpiteenä asettama saarto on näin ollen peruttu ja töitä voidaan jatkaa edellä mainituissa toimipaikoissa normaalisti.