Ehdota nuorta osaajaa – SAK palkitsee ammatistaan ylpeitä ja aktiivisia duunareita

SAK hakee kahta Duunari-stipendin saajaa vuodelle 2022. Stipendit myönnetään enintään 35-vuotiaille osaajille, jotka ovat omalla aktiivisuudellaan edesauttaneet duunariammattien ja ammattiyhdistystoiminnan arvostuksen nostamista nuorten keskuudessa. Ehdotuksia voi jättää syyskuun ajan.

SAK haluaa Duunari-stipendeillä lisätä työntekijäammattien arvostusta.

– Julkisilla ja yksityisillä palvelualoilla, teollisuudessa, kulttuurin parissa ja kuljetusaloilla työskentelee satoja tuhansia duunareita, joita ilman Suomi ei pärjäisi. Haluamme Duunari-stipendin avulla palkita osaavia nuoria työntekijöitä ja samalla lisätä duunarialojen kiinnostavuutta, SAK:n järjestöjohtaja ja hallituksen varapuheenjohtaja Katja Syvärinen perustelee.

Duunari-stipendit jaetaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa kahdelle nuorelle osaajalle.

– Päivitimme SAK:n jäsenliittojen kanssa stipendin saajia koskevia kriteereitä ja päätimme palkita yhden sijasta kaksi nuorta duunaria. Duunari-stipendejä arvostetaan ja ne koetaan tärkeiksi, Syvärinen kertoo.

Jaettavat kaksi Duunari-stipendiä ovat molemmat arvoltaan 750 euron suuruisia. Stipendin saajaksi voi ehdottaa henkilöä, joka on

• enintään 35-vuotias
  • SAK:laisen ammattiliiton jäsen
  • toiminut oman alansa arvostuksen nostamiseksi ja on näkyvällä tavalla ylpeä omasta ammatistaan
  • toiminut tai toimii aktiivisesti SAK:laisessa liittoperheessä ja sen eri tehtävissä tai opiskelijajärjestöissä tai on muutoin osoittanut yhteiskunnallista aktiivisuutta
  • edistänyt toimillaan ja esimerkillään ammatillista järjestäytymistä ja/tai uudistanut ay-liikkeen toimintatapoja.

Voit toimittaa vapaamuotoisen ehdotuksesi Duunari-stipendin saajaksi sähköpostilla tai postitse. Ehdotuksesta tulee käydä ilmi, miten ehdotettu täyttää yllä olevat kriteerit. Itseäsi et voi ehdottaa stipendin saajaksi.

Ehdokkaiden haku alkaa 1.9. ja päättyy 30.9.2022 kello 12. Myös postitse lähetettävien ehdotuksien on oltava perillä syyskuun loppuun mennessä.

Lähetä ehdotuksesi sähköpostilla osoitteeseen [email protected] otsikolla ”Duunari-stipendi 2022” tai postitse osoitteeseen

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry
Jussi Kukkola / Duunari-stipendi
PL 157
00531 Helsinki

Duunari-stipendit jaetaan SAK:n edustajiston kokouksessa 24.–25.11.

Lisätietoja voit kysyä sähköpostilla osoitteesta [email protected].