Uusien luottamusmiesten starttikurssit käynnistyvät tammikuussa

Uusille luottamusmiehille suunnatut Luottamusmiesten starttikurssit alkavat tammikuussa 2023. Starttikurssilta saat hyödyllistä tietoa ja ohjeistusta, jotta pystyt toimimaan luottamusmiehen tehtävässä.

Kurssilla tutustutaan luottamusmiehen tehtäväkenttään kuten neuvottelutilanteisiin työpaikalla. Kurssilla käsitellään myös luottamusmiehen oikeuksia ja velvollisuuksia kuten työstä vapautusta, ansionmenetystä sekä tiedonsaantioikeuksia. Lisäksi kurssilla perehdytään luottamusmiehen toiminnan kannalta tarpeellisia tietoja sisältäviin lähteisiin kuten lainsäädäntöön ja työehtosopimuksiin. Kurssi johdattaa myös luottamusmiehen koulutusoikeuksiin ja -mahdollisuuksiin sekä opinpolkuun.

Aloitamme aamukahvilla klo 9.30, kurssi alkaa kello 10 ja päättyy kello 18. Kouluttajina toimivat liiton asiantuntijat.

Kurssi on jäsenille maksuton. Liitto maksaa matkat ja ruokailukulut kurssin aikana. Mahdollista ansionmenetystä korvataan kurssipäivärahalla ja -stipendillä ansionmenetystodistusta vastaan.

Etsi itsellesi sopiva starttikurssi ja ilmoittaudu