Käsi pois mun taskusta -äänestysaktivointikampanja alkaa tänään

Teollisuusliiton Käsi pois mun taskusta -äänestys­aktivointikampanja alkaa 11. päivä helmikuuta ja tulee näky­mään ja kuulumaan kaikissa Teollisuusliiton kanavissa sekä muun muassa lehdissä, radiossa, televisiossa ja sosiaalisessa mediassa. Äänestysaktivointikampanjan on määrä tavoittaa kaikki Teollisuusliiton jäsenet ja työvä­estö laajemminkin. Kampanjan teemat perustuvat tutkittuun tietoon.

– Tavoitteena on saada mahdollisimman moni tietoiseksi, miksi kannattaa äänestää ja ketä, sanoo Teollisuusliiton järjestämisvastaava Mika Häkkinen.

Työelämän reilujen pelisääntöjen puolustaminen on kampanjan ydintä. Kampanjan teemat antavat työkaluja oman taloudellisen turvan puolustamiseen. Työttömyysturvan tason, yleissitovien työehtosopimusten ja lakko-oikeuden puolustaminen on taloudellisen turvan luomista. Sipilän hallituksen läpi runnoma kilpailukykysopimus on vielä hyvin muistissa.

– Olemme tehneet mielipidetutkimuksia työväestössä ja jäsenkunnassa. On kysytty, mitkä asiat vaivaavat mieltä ja mihin halutaan ratkaisua. Tuskin kukaan haluaa uutta kikyä. Se tulee vastauksissa äärimmäisen vahvasti läpi edelleen, Häkkinen sanoo.

Liittokokousvaalit järjestetään 10.–31. maalis­kuuta. Vaaleissa valitaan 442 edustajaa liittoko­koukseen, joka päättää Teollisuusliiton toiminnan linjat seuraaville viidelle vuodelle. Liittokokousvaaleissa äänestäminen ja korkea äänestysprosentti tarkoittavat, että Teollisuusliitolla on vahva oikeutus ajaa jäsenten etuja jatkossakin. Eduskuntavaalien vaalipäivä on 2. huhtikuuta ja ennakkoäänestys on mahdollista 22.–28. maaliskuuta.

Tutustu kampanjaan täällä