Ilmoita eduskuntavaaliehdokkuudestasi Teollisuusliittoon

Teollisuusliitto julkaisee verkkosivuillaan kaikkien niiden teollisuusliittolaisten eduskuntavaaliehdokkaiden ehdokastiedot, jotka ovat ilmoittaneet tietonsa.

Tiedot voit ilmoittaa tästä linkistä 3.3. alkaen. Ilmoitathan kerralla kaikki kysyttävät tiedot. Ehdokastietonsa ilmoittaneiden jäsenyys tarkistetaan liitossa.

Annetut ehdokastiedot pyritään julkaisemaan niiden jättämistä seuraavana arkipäivänä.

Ilmoituslomakkeessa kysytään seuraavia tietoja:

Jäsentiedot

• Sukunimi
  • Etunimi
  • Jäsennumero tai syntymäaika
  • Sähköposti
  • Puhelinnumero

Ehdokastiedot

• Vaalipiiri
  • Puolue tai ryhmä (jos olet sitoutumaton ehdokas, kerro myös se)
  • Ehdokasnumero
  • Verkkosivujen osoite
  • Facebook-sivu tai -profiili
  • Twitter-tili
  • Instagram-tili

Voit ilmoittaa ehdokkuudestasi täällä

Vaalituki eduskuntavaaleissa

Teollisuusliitto tukee 2023 eduskuntavaaleissa ehdolla olevia ammattiosastojen jäseniä 300 eurolla.

Vaalitukeen oikeuttavia kuluja ovat painatukseen, mainoksiin, kyniin, kahvituksiin yms. liittyvät kulut. Alkoholitarjoiluja ei hyväksytä vaalikuluiksi.

Liiton myöntämää vaalitukea haetaan vapaamuotoisella hakemuksella. Tuki voidaan maksaa ainoastaan tukiyhdistyksen tilille.

Hakemuksesta tulee selvitä vähintään seuraavat tiedot:

• Ehdokkaan nimi
  • Syntymäaika
  • Vaalipiiri ja kotikunta
  • Puolue, jonka ehdokkaana pyrkii eduskuntaan
  • Mahdollinen tehtävä liiton hallinnossa
  • Tukiyhdistyksen nimi ja tilinumero, jonne tuki maksetaan

Hakemus lähetetään skannattuna osoitteeseen [email protected] tai perinteisesti postilla Teollisuusliitto ry, PL 107, 00531 Helsinki.