Teollisuusliitolta uusia poliittisia työtaistelutoimia – ulosmarsseja Keski-Suomessa ja Vaasassa

Teollisuusliitto jatkaa lyhytkestoisia tunnin ulosmarsseja keskiviikkona 4. lokakuuta 23 työpaikalla Keski-Suomen ja Vaasan vaalipiirien alueilla.

Ulosmarssit ovat Teollisuusliiton jäsenten vastalause maan hallituksen toimille. Hallitusohjelman työelämäheikennykset kohdistuvat kaikki yhteen ja samaan ryhmään: työntekijöihin. Teollisuusliiton toimet ovat osa SAK:n yhteistä Painava syy -kampanjaa, jonka tavoitteena on puolustaa työntekijöitä hallituksen yksipuolisia heikennys- ja leikkausesityksiä vastaan. Lue lisää syistä, miksi poliittisiin työtaistelutoimiin on turvauduttu täältä.

Ulosmarsseihin osallistuvat työpaikat ovat Harvia Finland Oy Muurame, Meconet Oy Hirvaskangas, Metsä Wood havu ja koivu Suolahti – Metsäliitto Osuuskunta, Metsä Wood viilutehdas Äänekoski – Metsäliitto Osuuskunta, Patria Aerostructures Oy Halli, Patria Aviation Oy Halli, Patria Aviation Oy – Systems, Patria Aviation Oy Aircraft Tikkakoski, Patricomp Oy Halli, Reka Kaapeli Oy Keuruu, Valmet Technologies Oy Rautpohja, Valtra Oy Ab Suolahti, Velha Oy Muurame, ABB Oy IEC LV Motors Vaasa, ABB Oy – Smart Power Vaasa, Alavus Ikkunat Oy Alavus, Fortaco Ostrobothnia Oy Kurikka, JTK Power Oy Vöyri, JTK Power Oy Isokyrö, OSTP Finland Oy Ab Pietarsaari, Rani Plast Oy Ab Teerijärvi ja Nordec Oy Peräseinäjoki.

Ulosmarssit eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi. Teollisuusliitto noudattaa ulosmarsseissa neljän päivän ilmoitusaikaa.

Tarkemmat tiedot ulosmarsseihin osallistuvista toimipisteistä löytyvät täältä.

Teollisuusliitto tiedottaa uusista ulosmarsseista lisää huomenna sunnuntaina 1. lokakuuta.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072. Järjestämisvastaava Mika Häkkinen (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 652 8722.