Teollisuusliiton jäsenenä saat parempaa palvelua uuden A-kassan myötä

Teollisuuden työttömyyskassa, Rakennusalan työttömyyskassa ja Työttömyyskassa Finka muodostavat uuden Avoimen työttömyyskassa A-kassan. Se on syntyessään 1.1.2022 Suomen suurimpia työttömyyskassoja ja mahdollistaa näin entistäkin paremman palvelun ja vakavaraisemman toiminnan.

Uuden A-kassan syntyminen ei edellytä toimenpiteitä perustajakassojen nykyisiltä jäseniltä. Teollisuusliiton jäsenen ei tarvitse tehdä mitään, vaan jäsenyys siirtyy uuteen kassaan automaattisesti 1.1.2022.

Työttömyyskassan jäsenmaksu kuuluu Teollisuusliiton jäsenmaksuun. Tieto Teollisuusliiton jäsenmaksun suuruudesta vuodelle 2022 selviää marraskuun lopussa.

”Uuden A-kassan myötä palvelemme jäseniämme yhdessä entistä paremmin. Työttömyyskassan koon kasvaminen mahdollistaa uusien palvelujen kehittämisen. Uusi kassa vastaa myös entistä paremmin tehokkuus- ja palveluvaatimuksiin”, sanoo Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto.

Liiton jäsenenä vaikutat työelämään

Teollisuusliiton jäsenet siirtyvät automaattisesti uuden A-kassan jäseneksi. Liiton jäsenyys takaa sen, että työntekijällä on sekä työelämän turva että työttömyysturva kunnossa.

”Nyt on entistä tärkeämpää liittyä Teollisuusliiton jäseneksi. Kun liityt Teollisuusliittoon, pääset vaikuttamaan ja parantamaan työelämää monin tavoin yhdessä muiden aktiivisten jäsenten kanssa”, Aalto painottaa.

Etkö vielä ole jäsen? Liity heti, se kannattaa!

Teollisuusliiton jäsenyys kannattaa, sillä yhdessä saamme aikaan asioita, joihin kukaan ei pysty yksin. Liiton neuvottelema työehtosopimus on tärkein jäsenetusi. Liiton kautta saat tukea työpaikkasi luottamusmieheltä ja pulmatilanteissa maksutonta oikeusapua.

Liity Teollisuusliiton jäseneksi helposti verkossa osoitteessa teollisuusliitto.fi tai ottamalla yhteyttä jäsenpalveluumme. Löydät jäsenpalvelumme yhteystiedot alta.

Lue myös kysymys- ja vastaus -listamme verkkosivuiltamme!

Lisätiedot:

Uuden A-kassan vaikutuksesta jäsenille voi tiedustella Teollisuusliiton jäsenpalvelusta maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin 8.30–15 sekä keskiviikkoisin 8.30–17. Jäsenpalveluiden puhelinnumero on 020 690 446 ja sähköpostiosoite [email protected].

Tietoa A-kassan uusista yhteystiedoista löydät a-kassa.fi.