Kiila-kuntoutusta luottamushenkilöille 2024

Kiila-kuntoutuksen tavoitteena on parantaa ja tukea työkykyä sekä edistää työelämässä pysymistä. Kuntoutuksessa käsitellään psyykkiseen, sosiaaliseen ja fyysiseen hyvinvointiin sekä työhön ja ammattiin liittyviä asioita yksilöllisesti ja ryhmässä. Kuntoutus on tarkoitettu kaikille työssä oleville ikään katsomatta silloin, kun työkyky on heikentynyt ja työssä suoriutumisessa on vaikeuksia. Kuntoutukseen hakeudutaan työterveyshuollon kautta.

Teollisuusliitto järjestää kaksi luottamushenkilöiden Kiila-kuntoutuskurssia, toinen Kunnonlähteessä Kankaanpäässä ja toinen Rokuan kuntoutuskeskuksessa.

Hakeutumisprosessi

Hakija ottaa yhteyttä työterveyshuoltoon. Lääkäri kirjoittaa B-lausunnon, joka tarvitaan hakemuksen liitteeksi.

Hakija täyttää lomakkeen KU101, johon laittaa sen kurssin numeron, jolle hän on hakemassa.

Lisäksi hakija ja esimies, työnantaja tai HR-edustaja täyttävät lomakkeen KU200. Lomakkeet ja lääkäriltä saatu B-lausunto lähetetään Kelaan. On hyvä ilmoittaa myös Teollisuusliittoon, että on hakenut tai päässyt kuntoutukseen.

Teollisuusliiton yhteyshenkilöt