Teollisuusliitto julistaa uusia poliittisia lakkoja – Vuorokauden mittaisia työnseisauksia maanlaajuisesti 15.3.2024

Teollisuusliitto on tänään 6.3. jättänyt ilmoituksen maanlaajuisista päivän kestävistä poliittisista lakoista. Lakot järjestetään eri teollisuuden aloilla aikaisemmin ilmoitettujen 2 viikon pituisten lakkojen lisäksi. Työnseisaukset kohdistuvat useille teollisuuden toimialoille. Työnseisaukset toteutetaan perjantaina 15.3.2024.

Lakot ovat osa SAK:n Painava syy -kampanjaa. Päivän pituisilla lakoilla tuetaan niitä kahden viikon pituisia lakkoja, jotka ammattiyhdistysliike on aikaisemmin julistanut. Kaikilla työtaistelutoimilla vaaditaan Petteri Orpon hallitusta ryhtymään neuvotteluihin työntekijöihin kohdistuvista heikennyksistä sekä työntekijöiden oikeuksien rajoittamisesta.

Päivän kestävän työnseisauksen piirissä on 76 toimipaikkaa ja noin 6 500 teollisuuden työntekijää. Lakot eivät koske hätätyötä, eivätkä sellaista työtä, joka on välttämätöntä hengen ja terveyden turvaamiseksi.

Tarkemmat tiedot lakonalaisista toimipaikoista löydät tästä linkistä.

• Puheenjohtaja Riku Aalto (haastattelut), puhelin 0400 711 072.
  • Järjestöyksikön johtaja Vesa Aallosvirta (työtaistelutoimiin ja luottamusmiehiin liittyvät tiedustelut), puhelin 040 820 9026.