SAL

PHT ry:n tuetut hyvinvointikurssit

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys ry on terveyden edistämisen järjestö, joka järjestää tuettuja 1. askel -hyvinvointikursseja työikäisille sekä lapsiperheille.

Aikuisten Pysyvään muutokseen -kurssit tarjoavat tukea elämäntapamuutokseen, jaksamiseen ja hyvinvointiin.  Kurssilla tarkastellaan omia tottumuksia ja tapoja liikunnan, syömisen ja elämänhallinnan suhteen tutkitusti toimivan psykologisen ohjausmenetelmän avulla. Lisäksi mahdollisuus tutustua ohjatusti uusiin liikuntamuotoihin, saada tietoa ravinnosta, levätä ja saada vertaistukea.

Kurssit toteutetaan kolmessa osassa, mikä edistää muutosten siirtymistä arkeen. Kursseille voivat hakea kaikki työikäiset palkansaajat, työttömät sekä yrittäjät.

Lapsiperheiden hyvinvointikursseilla autetaan perheitä tarkastelemaan omaa arkea ja löytämään tapoja, jotka tukevat kaikkien perheenjäsenten hyvinvointia.  Kurssit tarjoavat liikunnallisia elämyksiä ja lajikokeiluja, vinkkejä ja ideoita perheen arkeen, hyvinvointiin ja elintapoihin sekä aikaa levolle ja yhdessäololle. Kursseille voivat hakea perheet, joissa on leikki- tai kouluikäisiä lapsia.

PHT:n kursseille haetaan sähköisellä hakulomakkeella osoitteessa www.pht.fi. Valinnat tehdään terveydellisin, taloudellisin ja sosiaalisin perustein. Osallistumista tuetaan Veikkausvaroista ja osallistujien omavastuut ovat hyvin edulliset. PHT vastaa kurssien osallistujavalinnoista ja järjestelyistä.

SAL-lomat tukee

Suomen ammattiliittojen lomajärjestö SAL-lomat ry avustaa SAK:n jäsenliittojen, eli myös Teollisuusliiton jäseniä heidän osallistuessaan PHT ry:n hyvinvointikurssille. Lisätuki myönnetään kurssin jälkeen takautuvasti. Pysyvään muutoksen -kursseilla lisätuki on 50 euroa (edellyttää kaikille kolmelle lähijaksolle osallistumista). Perhekursseilla SAL-lomat myöntää lisätukea 25 euroa jokaista yli 6-vuotiasta osallistujaa kohden.

Toimi näin: Kun olet osallistunut PHT:n hyvinvointikurssille, lähetä nimesi, ammattiliittosi sekä tilinumerosi IBAN-muodossa sähköpostilla osoitteeseen [email protected]

Lisätietoja SAL-lomien tuesta: Pasi Ylitalo, [email protected] tai puh. 020 144 1316

Katso lisätiedot