Liittojohtajat ja kansanedustajat lavalla Työväen Musiikkitapahtumassa lauantaina 29.7. kello 13.30–15.30

Työväen Musiikkitapahtuman yhteydessä Valkeakoskella järjestetään yhteiskunnallinen tilaisuus Sananvapauden lavalla lauantaina 29.7.2023 kello 13.30–15.30. Tule mukaan seuraamaan liittopuheenjohtajien kyselytuntia ja kansanedustajien paneelia.

Tilaisuus alkaa teollisuuden palkansaajia edustavien liittojohtajien kyselytunnilla kello 13.30. Kyselytunnin aikana Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto, Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala, Insinööriliiton puheenjohtaja Samu Salo sekä Ammattiliitto Pron yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen vastaavat työmarkkinoihin ja työelämään liittyviin kysymyksiin. Miltä hallitusohjelma näyttää palkansaajien silmin? Miten työntekijäpuolen pitäisi vastata työnantajien koordinaatioon? Lakkoillaanko Suomessa liikaa vai liian vähän? Mitä terveisiä liittojohtajat lähettävät kansanedustajille?

Kansanedustajien paneeli

Tilaisuus jatkuu poliittisella paneelilla samassa paikassa kello 14.30. Paneeliin osallistuvat SDP:n kansanedustaja Antti Lindtman, keskustan kansanedustaja Hilkka Kemppi, kokoomuksen kansanedustaja Arto Satonen, Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula sekä Vihreiden kansanedustaja Bella Forsgrén. Perussuomalaisten Mira Nieminen.

Paneelissa kuuden suurimman puolueen edustajat keskustelevat Suomen suunnasta sekä tulevaisuuden haasteista. Mitä puolueet tarjoavat hintojen noususta kärsiville palkansaajille? Pitäisikö työpaikoilla sopia entistä vapaammin palkoista ja muista työehdoista työehtosopimuksista piittaamatta? Onko hyvinvointivaltiolla tulevaisuutta vai loppuuko Suomelta rahat kesken?

Liittojohtajien kyselytunnin sekä poliittisen paneelin juontaa politiikan toimittaja Jari Korkki. Tilaisuus päättyy kello 15.30. Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Työväen Musiikkitapahtuman kanssa Teollisuusliitto, Paperiliitto, Ammattiliitto Pro ja Insinööriliitto.

Sananvapauden lava sijaitsee festivaalialueella osoitteessa Kanavanranta 3, Valkeakoski.

Tilaisuus myös striimataan. Voit seurata striimiä tästä. Löydät linkin myöhemmin myös Teollisuusliiton Facebook-sivulta.

Muistathan, että Teollisuusliiton jäsenenä saat alennusta Työväen Musiikkitapahtuman lipusta. Lue lisää: Teollisuusliiton jäsenenä saat alennusta Työväen Musiikkitapahtuman lipusta! – Teollisuusliitto