Stöd för att driva en fackavdelning

Observera, avdelningarnas aktiva! Förbundet har bearbetat en ny guide, Ammattiosaston toimintavuosi, som trycks som bäst och kommer att skickas färsk direkt till avdelningarnas ordföranden, sekreterare och kassörer.

Guiden hjälper avdelningens personal med årliga rutiner, exempelvis vår- och höstmöten, medlemskapsfrågor samt ekonomi och administration. Guiden åtföljs av modeller för mötesdokument och av andra blanketter i samband med avdelningens verksamhet.

Guiden publiceras senare även på svenska. När den svenskspråkiga versionen är tillgänglig kommer detta att meddelas separat på förbundets hemsida och i nyhetsbrevet.

Den kostnadsfria guiden finns på regionkontoren och den kan beställas från förbundets distribution, [email protected] eller tfn 020 774 1026. Guiden finns även på nätet. Blanketterna som finns som bilagor till guiden finns här.

Hoppas att guiden blir väl använd!