Hur använder jag E-tjänsten?

Du kan hantera dina medlemskapärenden i E-tjänsten, genom att logga in med dina nätbankskoder.

I tjänsten kan du:

1. Ändra eller lägga till adressuppgifter, telefonnummer och e-postadress.
2. Lägga till uppgifter om arbetsplats/arbetsställe, alltså var du jobbar. Det här är viktig information bland annat vid eventuella undantagslägen!
3. Skriva in kontonummer.
4. Räkna ut hur stor din medlemsavgift är och få referensnummer för betalningen, om arbetsgivaren inte drar av den från din lön.
5. Meddela om befrielse från medlemsavgift när du är sjuk, arbetslös, gör värnplikt eller är föräldraledig.
6. Beställa mobilt medlemskort till din telefon.
7. Fylla i och skicka in ansökan om inkomstrelaterad dagpenning, både första och fortsatt ansökan.
8. Skicka in uppgifter till ansökan som gäller bilagor.
9. Kontrollera uppgifterna om din ansökan och dina betalningar.
10. Se givna beslut och betalningsanmälningar.
11. Se i dagpenningskalkylatorn på antalet dagar som förbrukats.