Turva

Bästa medlem i Industrifacket – du är i trygga händer

Industrifacket har försäkrat dig med försäkringsbolaget Turvas medlemsförsäkringar.

Resenärförsäkringen för fritid omfattar förbundets medlemmar och den försäkrade medlemmens medresande barn under 20 år. Med barn avses den försäkrades egna barn och barnbarn, den försäkrades makes barn samt barn som stadigvarande bor i samma hushåll som den försäkrade. Försäkringen gäller under fritidsresor utomlands som görs från Finland och under fritidsresor i Finland. För pensionärer och understödande medlemmar gäller försäkringen endast under resor utomlands. OBS! Resenärförsäkringen för fritid täcker inte bagage, skaffa en separat försäkring för bagage.

Olycksfallsförsäkringen för fritid ersätter vårdkostnader för olycksfall och innehåller även ersättning för bestående men och dödsfall. Pensionärsmedlemmar och understödsmedlemmar är endast försäkrade i händelse av bestående men.

Organisationsförsäkringen omfattar förbundets medlemmar samt deras makar och följeslagare när de utför organisationsuppdrag eller deltar i organisationsevenemang.

Industrifackets förtroendevalda är försäkrade med en mer omfattande olycksfallsförsäkring.

Närmare uppgifter om medlemsförsäkringarna, ett produktfakta och försäkringsvillkoren hittar du på adressen turva.fi/teollisuusliitto.

Turva erbjuder fantastiska kundförmåner

Försäkringsbolaget Turva erbjuder Industrifackets medlemmar många förmåner. Du får 10 % medlemsrabatt på alla frivilliga, fortlöpande försäkringar.

Om du har din hemförsäkring i Turva och dessutom har tecknat minst en annan försäkring hos Turva får du också 10 % ägarrabatt. Dessa rabatter gäller inte trafikförsäkringar eller livsförsäkringar.

Läs mer om detta på turva.fi/teollisuusliitto och utnyttja alla förmåner som du har rätt till.

Våga leva här och nu – trygga framtiden för dina närmaste med en ny och förmånlig livförsäkring

Upplev livets alla färger och våga leva ditt liv utan kompromisser. Det är lättare att märka alla glädjeämnen i livet när dina nära och kära är tryggade. Med en livförsäkring hjälper du din närmaste att klara sig ekonomiskt, om du plötsligt en dag inte längre är här. Din make behöver till exempel inte ensam stå för hela bolånet och alla andra utgifter, och hans eller hennes liv och vardag kan fortsätta enligt samma mönster som tidigare.

Livförsäkringen Turvassa är en ny livförsäkring som är förmånlig särskilt för Industrifackets medlemmar: endast 6,77 €/mån. (prisexempel år 2022: 30-årig medlem i Industrifacket, ersättningsbelopp 100 000 €). Livförsäkringen Turvassa beviljas av LokalTapiola Ömsesidigt Livförsäkringsbolag.

Trygga framtiden för dina närmaste på adressen turva.fi/henkivakuutus.

Den bästa servicen i försäkringsbranschen på det sätt som passar dig bäst

• Turvas kundtjänst betjänar dig må–fr kl. 8–18 på numret 010 195 110. Om alla linjer är upptagna kan du be oss ringa dig i stället.
  • Du kan också chatta med vår kundservicepersonal vardagar kl. 8–18. Chattjänsten finns på adressen turva.fi och i Turvas webbtjänst.
  • I mobilappen TaskuTurva hittar du ditt reseförsäkringskort, och där kan du också söka fram kontaktuppgifterna till en pålitlig läkare när du reser utomlands. Med hjälp av appen kan du också behändigt kontrollera ditt försäkringsskydd och uppgifterna på din senaste faktura och kommunicera med Turvas personal. Läs mer här (endast på finska).
  • I TaskuTurva-appen (på finska) kan du också hitta Industrifackets kort för direkta ersättningar vilket gör ärendehantering lättare för dig om du råkar ut för en olycka. En medlem i Industrifacket kan till följd av en olycka söka vård vid Pihlajalinna utan att använda sina egna pengar vid det första besöket ända upp till 500 euro utan självrisk. Förmånen gäller medlemmar och studerandemedlemmar på arbetsmarknaden.
  • Turvas ersättningstjänst betjänar dig vardagar kl. 9–16 på numret 010 195 108. Vardagar kl. 9–16 kan du också chatta med personalen på ersättningstjänsten.
  • Om du drabbas av en sjukdom eller ett olycksfall under en resa utomlands, ring SOS-nödtjänsten på numret +358 10 195 111. Nödtjänsten betjänar dig på svenska dygnet runt varje dag på året.
  • Med hjälp av vår tidsbokning på nätet kan du välja en lämplig plats och tid för ett möte. Du kan boka tid för ett möte här.
  • I Turvas webbtjänst (endast på finska) kan du bl.a. granska dina försäkringsuppgifter, anmäla en skada och skicka meddelanden till oss. Där hittar du också alla försäkringar som ditt fackförbund erbjuder dig.